Youtube, TikTok, Instagram: де та скільки діти проводять час в інтернеті

Для дітей основним пристроєм для виходу в інтернет є телефон, а домашній доступ до Всесвітньої мережі мають 95% дітей.

Про це свідчать результати опитування «Служби порятунку дітей» у партнерстві із Уповноваженим Президента України з прав дитини. На питання відповідали діти шкільного віку. Вони мали змогу давати більше однієї відповіді, тому відсоткові дані можуть перевищувати 100%.

Так, 67,9% школярів сказали, шо виходять в інтернет за допомогою мобільного Інтернету, 41% користуються виходом в мережу в школі, і ще третина – підключаються до WI-FI у громадських місцях.

Більшість дітей – 86% – має власний телефон із виходом в інтернет, ще чверть використовують для виходу в інтернет телефон члена сім’ї. Отже телефон є основним пристроєм для виходу в інтернет, його використовує абсолютна більшість дітей.

Також більше половини респондентів для виходу в мережу використовує комп’ютер – власний, сімейний або шкільний. Чверть респондентів виходить в інтернет за допомогою планшету.

Результати опитування показують, що дівчата частіше користуються власним телефоном та планшетом для виходу в інтернет, тоді як хлопці частіше користуються комп’ютером, що пов’язано, скоріше за все, з більшою залученістю хлопців до комп’ютерних онлайнових ігор.

Третина дітей – 33,7% – проводить в інтернеті від 3 до 5 годин щодня, ще 28% користуються ним 1-2 години.

Водночас 13,3% школярів зізналися, що проводять в інтернеті від 5 до 7 годин, і аж 10,4% – понад 7 годин. Лише 5,2% респондентів користуються мережею щодня менше, ніж годину.

Також виявилося, що найулюбленішим застосунком дітей в інтернеті є Youtube. Ним користуються 91% школярів. На другому місці розташувався Viber із 79,5%. Трійку лідерів замикає TikTok – його використовують 59,7% дітей. Майже пліч-о-піч іде Instagram – 59,6%. У топ-5 також потрапив Тelegram — ним користуються 44,1% дітей.

Найбільше дітей мають власні сторінки в Instagram – у цій соцмережі зареєстровані майже дві третини респондентів – 63,4%. Близько половини мають власні сторінки у TikTok та Youtube – 49,9% та 44,5% відповідно. Ще третина зареєстрована у Facebook/ Messenger – 35,3%. В інших застосунках зареєстровано менше 20% дітей.

Водночас майже 20% дітей зауважили, що взагалі не мають власних сторінок у жодному із застосунків.

В опитуванні взяли участь 4 700 дітей віком від 6 до 17 років з усіх регіонів України, окрім тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської областей та Криму. Воно тривало з 15 грудня 2020 року до 20 січня 2021 року. Максимальна похибка дослідження становить 2,2%.

Фото: Pixabay